Koniec publikowania pageranka

Koniec publikowania pageranka

Google zaprzestał publikacji pageranka, swojego kluczowego wskaźnika oceny jakości domen. Pagerank nadal będzie wykorzystywany przy pozycjonowaniu stron, ale zobaczą go jedynie pracownicy Google. Dla osób, które pozycjonują strony, nie jest to żadne zaskoczenie, wycofanie publikacji pageranka było bowiem od dawna zapowiedziane. Poza tym jego trafność od dłuższego czasu rozmijała się z aktualnym stanem domen i nikt nie traktował go poważnie. Pagerank był jednak przedmiotem pożądania dla laików i wszelkiego rodzaju osób handlujących domenami i linkami. Na jego podstawie określano wycenę danej strony. Z tym właśnie Google chciało skończyć, choć, jak wydaje się, jest to walka z wiatrakami. Póki pozycja w wyszukiwarce będzie zależała od linków przychodzących, póty handel nimi nie zaniknie. Zaś określanie jakości domen do ich pozyskiwania, będzie odbywało się za pomocą innych wskaźników.