Pozyskiwanie jakościowych linków zwrotnych

Pozyskiwanie jakościowych linków zwrotnych

Wiadomo jak ważne jest pozyskiwanie linków prowadzących do naszych stron, by poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak nie wszyscy wiedzą, że istotniejsza jest ich jakość, nie zaś ilość. Ponadto, najlepiej jeśli linki te prowadzą ze stron, które są tematycznie powiązane z naszą stroną. Wówczas możemy mówić o pewnej spójności, która wytwarza się między polecającym a polecanym. Dlaczego jest to tak istotne? Google pracuje na zasadach, które ukształtowały się w piśmiennictwie naukowym. Odnośnik do źródła wysyła nas tam, skąd dany autor czerpał informacje, identycznie jest w sieci, gdzie każda informacja na stronie może mieć swoje źródło na innej stronie. W piśmiennictwie zrozumiałym jest, że odnośniki (bądź przypisy) kierują do źródła powiązanego tematycznie z tekstem, inaczej być nie może. Natomiast w internecie tak już nie jest, bardzo często zdarza się, że odnośnik linkuje do strony nie związanej treściowo, a często z zupełnie innej branży. Google zaczęło walczyć z tym procederem, a linki tego typu traktować jako nienaturalne. Ważne jest więc, by pozyskiwać do naszej strony linki nie tylko z dobrych jakościowo stron, ale i tematycznie powiązanych z naszą stroną.

Co oznacza „dobrych jakościowo stron”, można dalej drążyć temat. Takich stron, na których jest generowana oryginalna i ciekawa dla czytelników treść. Takich stron, które posiadają wysokie parametry jakościowe, czyli dużo dobrych odnośników, wysoki poziom zaufania, małą liczbę linków wychodzących. Temat jest oczywiście szeroki, zaś parametrów jakości można wyznaczyć kilkanaście lub więcej, ważne jest jednak, aby pamiętać o tym, że bylejakość w linkowaniu nie jest opłacalna, a wręcz bardzo szkodliwa dla naszej strony.