Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Wiele firm konstruuje swoje strony internetowe w taki sposób, aby możliwe było na nich prowadzenie bloga, czy jest to zasadne posunięcie? Jakie płyną z tego korzyści dla całego serwisu?

Niegdysiejszą praktyką było instalowanie na subdomenie katalogu stron i w ten sposób pozyskiwanie linków zwrotnych do domeny głównej. Obecnie, gdy katalogi są tępione przez wyszukiwarki, za swoisty lep na linki zwrotne służy blog, prowadzony niejako od niechcenia, a tak naprawdę bardzo starannie i z odpowiednią strategią. Wynika to oczywiście z tego, że nasza naczelna wyszukiwarka niezbyt przychylnie traktuje teksty zoptymalizowane pod kątem SEO. Blog ma być więc luźny, czasem nawet żartobliwy, a jego treść niewskazująca bezpośrednio na nasze intencje. Tworzymy zatem dużo ciekawego, unikalnego tekstu i mamy nadzieję, że może zainteresuje to kogoś, a ten ktoś z kolei do nas wówczas zalinkuje. Jeśli jednak nie jesteśmy aż tak cierpliwi, możemy pokusić się samodzielnie o zalinkowanie, np. z naszego fanpejdża na fb, konta na twitterze czy jakiegoś forum tematycznego, gdzie przypadkiem mamy konto i udzielamy porad, wspomagając się naszym tekstem.

Blog może stać się bardziej rozpoznawalny w wyszukiwarce niż nasz główny serwis i tutaj mamy odpowiedź na postawione wcześniej pytanie. Często też zdarza się tak, że na blogu pokazujemy swoje fachowe przygotowanie do wykonywania danej pracy. Możemy na nim udzielać porad, recenzować produkty, komentować nowości, oceniać aktualne trendy. Ważne będzie to, jakiego języka używamy i jak bardzo zaawansowana jest nasza wiedza specjalistyczna. Jeśli nie czujemy się jeszcze w danej branży na tyle pewnie, żeby udzielać fachowych porad, nie róbmy tego. Pochwalmy się wówczas jakimiś ukończonymi realizacjami, opowiedzmy o sobie, zespole, firmowych sprawach. Byle nie było nudno, szablonowo i nieprofesjonalnie. Internauci docenią naszą szczerość i kreatywność, nie wybaczą natomiast niekompetencji.

Nie należy zapominać też o tym, że blog posiada system komentarzy, za pomocą których możemy komunikować się z potencjalnymi klientami. Na podstawie tej komunikacji budujemy zaufanie do naszej firmy i jej renomę. Warto przy tym pamiętać o netykiecie i dobrych manierach, przyszli użytkownicy, czytając nasze odpowiedzi do komentarzy, mogą się o nas sporo dowiedzieć. Nie trzeba chyba dodawać, że lepiej, by były to pozytywne wrażenia.