Czy pozycjonowanie jest warte swojej ceny?

Czy pozycjonowanie jest warte swojej ceny?

Często zastanawiacie się pewnie, czy pozycjonowanie jest w ogóle warte swojej ceny i potrzebne. Pytanie dość banalne i można odpowiedzieć na to arogancko i bezczelnie, przytaczając przeróżnego rodzaju statystyki i analizy. Rozważmy jednak je na poważnie, zastanawiając się nad tym, czy wszystkie strony potrzebują pozycjonowania.

W dobie social media i portali ogłoszeniowych wiele firm może nie być zainteresowanych usługami pozycjonowania. Klientów można dziś zdobywać na wiele sposobów, przy minimalnych kosztach reklamy. Branże związane z usługami korzystają szeroko z takich serwisów jak Gumtree czy Oferteo, publikując tam swoje ogłoszenia. Także wiele osób szuka tam usługodawcy, mając do dyspozycji określone kategorie i lokalizacje, bądź składa zlecenie i czeka na oferty firm. Ważnym źródłem pozyskiwania klientów stał się Facebook czy Google Plus. Czy opłaca się więc jeszcze pozycjonować strony?

Na pewno z pozycjonowania muszą korzystać sklepy internetowe, gdyż ta branża nie może ogłaszać się na portalach, a ich oferta musi być widoczna po wyszukaniu określonych słów kluczowych. Zalecane jest to również branży turystycznej, medycznej, prawniczej czy finansowej. Wydaje się, że hydraulika czy malarza szukamy głównie na portalach ogłoszeniowych, natomiast konkretnego produktu, za pomocą wyszukiwarki. Stąd firmy, oferujące nietypowe usługi, bądź mające w swojej ofercie mnóstwo produktów, powinny zainwestować w pozycjonowanie strony, natomiast drobni usługodawcy już niekoniecznie. Wszystko zależy oczywiście też od skali przedsięwzięcia, jeśli chcemy prowadzić firmę remontową o zasięgu ogólnokrajowym, warto ją dobrze wypozycjonować, zaś przy lokalnym, niewielkim biznesie nie jest to konieczne.